• Sitemizde hiç bir şekilde yasa dışı bahis ve kumar oynatılmamaktadır! Asya Bahis Forum Sitesi, Türkçe dilini kullanan ve Türkiye dışında yaşayan kişileri bilgilendirmek amacıyla düzenlenmektedir. Asya Bahis Forum sitesinde tanıtılan bahis firmaları Türkiye Cumhuriyeti kanunlarınca yasal olmayabilir, Türkiye'de ikamet eden ve paylaştığımız iddaa tahminlerini takip eden kişiler Sportoto bayileri olan; Bilyoner, Nesine, Tuttur, Birebin, Misli ve Oley web sitelerinden bahis yapmalıdır. Digitürk ve D-Smart gibi platformların sahip olduğu telif haklarından ötürü sitemizde yayınlarına yer verilmemektedir.

    Skype : live:.cid.a929326185b46229

X logosunu tekrar yeniledi: Mermer gibi (İşte logosunu değiştiren şirketler)

miRBey

Member
X logosunu tekrar yeniledi: Mermer gibi (İşte logosunu değiştiren şirketler)

Twitter'ı satın alan Elon Musk, geçtiğimiz haftalarda şirketin logosunu ve ismini X harfiyle değiştirdi. Yeniden markalaşmaya giden platformda logo tekrardan güncellenirken, kullanıcılar yeni arka planı mermere benzetti. İşte logosunu değiştiren şirketler...

pf7py2UmiUWHvy8S8GXM2g.jpg

Elon Musk, geçtiğimiz haftalarda Twitter'ın ikonik kuş logosunu ve ismini X harfiyle değiştirmişti.
aBoeXxoXfUKUlvCPvc93hw.jpg

Platform uygulama mağazalarında logo üzerinde ufak bir değişiklik daha gerçekleştirdi. Önceden sadece siyah bir arka plan bulunan logoda siyah mermere benzeyen bir görünüm kazandırıldı.
4TmfyhHwWEGZzr5OHOE8RA.jpg

Alman lüks otomobil üreticisi Porsche araçlarında kullndığı logosunu yeniledi. Eskisinden çok farklı olmayan sadece küçük değişimler yapılan logo sonbahardan itibaren yeni modellerde kullanılacak.
6odOIpMNcUOIM0zuDS8X9Q.jpg

1930'lu yıllarda kurulan Porsche daha önce 1952, 1954, 1963, 1973, 1994 ve 2008 yıllarında logosunda değişim yapmıştı. Geçmişte de bu değişimler bugün olduğu gibi küçük dokunuşlarla olmuştu.
odORz64eREac24IVvs0IvQ.jpg

Aradaki küçük farklara gelirsek, kabartmalı arka doku artık daha düz hale getirilmiş. Kırmızı alanlardaki noktalı kabartmalar ise petek dokusuna dönüşmüş. Ortadaki şahlanan at daha belirgin ve agresif hale getirilmiş. “Stuttgart” yazısı da yeni logo da daha belirgin olarak geri geliyor. Marka ayrıca yeni araç alanlara isterse eski logolardan birini de temin edebiliyor.
3FkI7_rjok2gIpl8D4s-nQ.jpg

Finlandiyalı teknoloji şirketi Nokia, kamuoyundaki telefon üreticisi imajından uzaklaşmak için 60 yıldır kullandığı logosunu yeniden tasarladı.
WVpmYg_O60ieIq_GX1s0yA.jpg

Yeni logoda beş farklı şekil bir araya gelerek 'Nokia'nın harflerini oluşturuyor. Logoda, yazı tipi incelirken markayla özdeşleşen klasik mavi ton da yerine göre değişik renklerle değiştirildi. Nokia CEO'su Pekka Lundmark konuya ilişkin yaptığı açıklamada, "Yeni logoyu öncekinin mirası üzerine inşa ettik, ancak mevcut kimliğimizi yansıtmak için daha çağdaş ve dijital hissettirmesini sağladık." dedi.
tlaTqsDocEm7JQP0XgZCnw.jpg

Diğer taraftan, 90'lı ve 2000'li yılların en büyük cep telefonu satıcısı Nokia, daha sonra akıllı telefon pazarında Apple, Samsung ve diğerleriyle rekabet etmekte zorlandı. Nokia, cep telefonu üretimi bölümünü 2014 yılında Microsoft'a sattı. Microsoft ise ertesi yıl 8,4 milyar dolarlık büyük bir zarar etti.
e_L_ZlUaIEOQS26gIkvLUA.jpg

O zamandan beri Nokia, mobil ve bulut ağ teknolojilerine odaklanırken bir telefon şirketi olarak anılmaktan kurtulmaya çalışıyor. Nokia artık gelirinin büyük bir kısmını işletmeden işletmeye satışlardan elde ediyor ve kurumsal pazardaki ayak izini genişletmeyi planlıyor.
EeJekG-Cq0-eZ4WF1KbbaQ.jpg

Lundmark, "Bu hırsımıza işaret etmek için markamızı bugün kim olduğumuzu yansıtacak şekilde yeniliyoruz. Nokia artık bir B2B teknoloji inovasyon lideri. Bu Nokia, artık dünyanın bizi daha önce gördüğü gibi değil." diye konuştu.
mcWAtlFIAEK52L1h-bsMTg.jpg

Öte yandan, yeni logo sadece Nokia şirketi tarafından kullanılacak. Artık Microsoft tarafından üretilen Nokia telefonlarında yeni logo yer almayacak.
iyh38ZqksECGHR9pPZR47w.jpg

Otomotivde elektrik devriminin hız kazanmasıyla birlikte şirketler içten yanmalı motorlara veda ediyor. Bu değişim tasarımlar kadar şirketlerin logolarına da etki ediyor... Logosunu değiştiren markalara Alman devi Audi de eklendi. İkonik dört halka sabit kalırken logo artık 2 boyutlu hale geldi.
TH7CreLLbkm4A6oApYirAw.jpg

Markanın tasarım başkanı Marc Lichte, ”İyi tasarım, daha az değişikliktir” sözleriyle yapılan ufak dokunuşu özetledi. Mevcut krom halkalarla karşılaştırıldığında, yeni tasarımda kullanılan siyah arka plan üzerine beyaz halkların logonun uzaktan daha görünür olmasını sağladığı belirtildi. İlk olarak geçtiğimiz hafta tanıtılan yeni elektrikli Audi Q8 e-tron üzerinde gördüğümüz logo önümüzdeki yıllarda tüm modellerde yer alacak.
yPsOirtMyEOEPDh9Sd66Yw.jpg

İlk olarak geçtiğimiz hafta tanıtılan yeni elektrikli Audi Q8 e-tron üzerinde gördüğümüz logo önümüzdeki yıllarda tüm modellerde yer alacak. İLGİLİ HABER: YENİ ELEKTRİKLİ AUDI Q8 E-TRON
LR5b9dpUUk2hiIpaKpR-AA.jpg

1919 yılında Andre Citroen tarafından seçilen çift şeritli tasarıma oldukça benzeyen logo yakın zamanda tanıtılacak yeni modelin üzerinde ilk kez görünecek.
QOsKdn56LkCr6WcqV5rTBQ.jpg

Fransız üretici yeni logoyu gelecek yıl tanıtılacak tüm konseptlerde kullanacak. Geleneksel şeritlerin kullanılmaya devam ettiği logoda şeritler yuvarlak için yerleştirilmiş durumda.
c780YhaBmkqGLHZbAlFGOQ.jpg

Yeni logo ile birlikte "Creative Technology" sloganı da değişiyor. Citroen artık "Nothing Moves Us Like Citroen" sloganını kullanacak.
Hx3_sYr7-UaOIqiZ3nu-Xg.jpg

Otomotiv üreticilerinin logo güncelleme furyasına İsveç merkezli otomotiv üreticisi Volvo da katıldı.
um6zoTpVWk-vU8MKmg9Zyg.jpg

İlk olarak Facebook'ta ortaya çıkan 2 boyutlu yeni logo siyah dümdüz bir yuvarlak ve ok simgesinden oluşuyor. Yeni logonun araçlarda ne zaman kullanılacağı netlik kazanmadı.
BaVOdd0ghke_PsilZchTDQ.jpg

Fransız Renault Grubu bünyesinde 'ekonomik' modeller üreten Dacia, logosunu değiştirdi.
geqRKKNotkmdXUu4aGkBDQ.jpg

Birbirlerinin ters görüntüleri olan “D” ve “C” harflerinin şekli değiştirilerek oluşturulan logo zincirin halkaları hissi veriyor.
hmibk66QqkqNjGv9G0x1MQ.jpg

Yıl içinde beş yıllık stratejik planını açıklayan Renault Grubu tüm markalarında değişikliğe gidileceğini açıklamıştı. Bu kapsamda 5 yıl içinde Romanyalı Dacia'nın da 3 yeni modelinin geleceği açıklandı. O dönem paylaşılan Bigster modelinde de bugün tanıtılan logoya yer verilmişti.
Dlnq9vWwV0qocoK5DGA_xQ.jpg

Tanıtılan konsept modelde logonun da değişdiği gözlenirken bunun kalıcı olup olmayacağı hakkında bir açıklama yapılmamıştı. Böylece elektrikli olması beklenen Bigster üzerinde logonun duruşunu da görmüş oluyoruz.
aGnBX4o9q067CXUwyNGIfQ.jpg

Otomotiv devi Peugeot'nun küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan yeni logosu tanıtıldı.
uKtNQYZWDEm9_lOq7ZezMQ.jpg

Peugeot'un 1850 yılından bu yana, hepsi de aslan amblemini taşıyan 10 farklı logoya sahip oldu. Bugün ise Peugeot markasının küresel tasarım stüdyosu Peugeot Design Lab tarafından tasarlanan 11'inci versiyon tanıtıldı.
CoQeJixGREOwXpP2Ee-csQ.jpg

Otomobil piyasasında yeni trend iki boyutlu logalar. Son olarak Renault firması da Renaulution etkinliğinde yeni logosunu tanıttı. 1925'te tanıtılan logodan esinlenen yeni logo için Renault Tasarım Direktörü Gilles Vidal, ” Renault 5 modeli bizim için zorlu bir süreçti. Logo konusunda aldığımız olumlu geri dönüşler logo değişikliğinin hızlı ilerlemesini sağladı. Aldığımız tepkiler gerçekten motive ediciydi. ” ifadelerini kullandı.
SlCS9NyuRkmSGrbb09jZBg.jpg

Şirketin 1925’te tanıttığı ilk kez elmas şeklini kullandığı logosunun günümüz tasarım anlayışıyla yenilenmiş versiyonu olarak nitelendiriliyor. Elmas formuna sahip olan ilk tasarımda yer alan yatay şeritler 1972’de kademeli olarak kaldırıldı. İlk olarak ZOE modelinde karşımıza çıkan logo, 2024 yılından sonra tüm Renault modellerinde yer alacak. Diğer firmalarda da olduğu gibi 2 boyutlu tasarım anlayışına sahip olan yeni logo, birçok kişi tarafından beğenildi
tdyabUesC0Wp5xCCpsZrDw.jpg

Facebook'un çatı platformu Meta'nın bünyesinde bulunan Instagram 2016 yılından sonra logo değişikliğine gitti. İki logo arasındaki terk fark renklerin canlılığı olarak görülüyor. Birçok kullanıcı logodaki parlaklığı eleştirirken bir kısmı da bunun bir değişiklik olmadığını savundu.
MTSI-sC4REGzAaCOdrbSSA.jpg

Google Chrome 2008 yılından beri hayatımızda. Tıpkı Google ve Gmail gibi dünyanın en çok kullanılan hizmetlerinden. Google 2014 yılından beri ilk defa ikon tasarımında değişikliğe gitti. Tarayıcının 2022 tasarımı ise 2014'le birebir aynı sayılır. Hatta 2022 tasarımı 2011'e ise daha çok benziyor. Tasarımcılar yeni ikonda gölge kullanmayı bırakmışlar. Ortadaki mavi yuvarlak ise göze daha büyük geliyor. İkondaki değişiklik Chrome 100 güncellemesiyle birlikte kullanıcılara yansıdı.
huWOPuEjTUyrGeGtae_xMQ.jpg

Dünyanın en popüler cips markalarından Pringles 20 yıl sonra logo değişikliğine gitti.
LZ9ms_XzqECzabd_XrGiNQ.jpg

Markanın maskotu olan Mr. P'nin imajı değiştirildi. Saçlarını kaybeden Mr. P. şirkete göre daha genç bir görünüme sahip oldu. Tasarımcıların yeni logoyu emoji'ye benzetmeye çalıştığı göze çarptı.
NLjcnZ3q5kKAOL5kg2wfwA.jpg

Çinli teknoloji üreticisi Xiaomi de 2021'de logosunu değiştiren şirketlerin arasına katıldı. Şirket yeni logoda kareye benzeyen önceki tasarımı daha kavisli bir hale getirdi. Yine de iki logo arasında büyük bir fark yokmuş gibi göze çarpıyor. Bu nedenle şirketin yeni logosu sosyal medyada konuşuldu.
3RWnG-8LsUaMC77EJ2GOIA.jpg

Dünyanın en zengin insanı Jeff Bezos’un sahibi olduğu online alışveriş platformu Amazon yaptığı logo değişikliği ile gündemde. Platform mobil uygulamasındaki logosunu değiştirdi. İngiliz Daily Mail gazetesinde yer alan habere göre, yeni logo bazı sosyal medya kullanıcıları tarafından Adolf Hitler’e benzetildi.
fGxeOyf9Z0uU4kUJaIPENA.jpg

Amazon sosyal medya kullanıcıları tarafından yapılan bu benzetme ile ilgili bir açıklamada bulunmazken, yeni logonun kullanıcılardan gelen geri dönüşler dikkate alınarak tasarlandığı bilgisinin altını çizdi. Amazon gelen tepkiler sonrası logosunu bir kez daha güncelledi (Sol taraftaki logo Hitler'e benzdeği iddialarına konu olmuştu).
Gdtx3LnKUUy2tXAuC-raaA.jpg

The Verge’e açıklamalarda bulunan Amazon sözcüsü “Yeni logoyu, müşterilerimiz kapılarının önünde paketlerini gördüklerinde olduğu gibi, telefonlarından alışveriş yolculuğuna başladıklarında beklenti, heyecan ve neşe uyandıracak şekilde tasarladık” dedi.
npLHeqkM_kup0gUniUAiYQ.jpg

Peki diğer şirketlerin logolarını tasarlarken başvurduğu yöntemleri biliyor musunuz? İşte şirketlerin ikonik logolarının anlamları... Google, bundan 4 yıl önce ikonik logosunu değiştirdiğinden beri yeni logonun tasarımsal hatalara sahip olduğu defalarca dile getirilmişti. Ancak bu tasarım o kadar basit bir hataya ev sahipliği yapamayacak bir detaya ev sahipliği yapıyor.
sVXPF2xqu0igNqqVfWHW9w.jpg

Teknoloji devi Google'ın yeni logosunun ardında altın oran var. Apple'ın logosunda da başvurduğu altın oranı matematik ve sanatta, bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen, uyum açısından en yetkin boyutları verdiği sanılan geometrik ve sayısal bir oran olarak tarif etmek mümkün.
IXnSgvHW8E2HcC2cWZnOnQ.jpg

Peugeot'tan yapılan açıklamaya göre, dünyanın en eski otomotiv markası Peugeot yeni bir logo ile kişiliğini ve karakterini yeniden tanımlıyor ve tarihinde yeni bir sayfa açıyor.
76UpJ1V_yU6_i5IjYQyfUA.jpg

Cumhurbaşkanlığı Millet Kongre ve Kültür Merkezi'nde, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın da katılımıyla gerçekleştirilen "Milli Uzay Programı" tanıtım toplantısında, TUA'nın logosu da ilk kez tanıtıldı.
svsnfFlOvEubtRpkSAGE1w.jpg

TUA'nın sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda da logonun hikayesine ilişkin şu bilgilere yer verildi: "TUA logosu, bilinmeze, evrenin derinliklerine uzanan kesintisiz, kararlı bir hareketi simgeler. Bu hareketin karakteri Batı tipografisinin fonksiyonel okunaklılığından, Doğu'nun kadim kültürünün tek nefeste okunan kaligrafisine uzanır. Dev bir roketin gövdesinden küçük bir yaka rozetine kadar farklı ölçek ve uygulamalarda okunaklılığını, işaret özelliğini kaybetmemesi için tasarlanan harfler birbirine eklemlenirken ortaya çıkan resmin içindeki 'yıldız' imgesi gökyüzündeki al bayrağımızı temsil ediyor. İşte bu güzel logo Türkiye'nin uzaydaki yeni başarılarının imzası olacak."
E0UwI4WJ8UqtYytPH5T2GQ.jpg

Kullanıcılarına sesli sohbet odaları üzerinden etkileşim imkanı sunan Clubhouse'un bir süredir merak edilen logosunun arkasında yatan neden sonunda belli oldu.
AsE2k2l0fEubBoF8rdlOXQ.jpg

Davetiyeye dayalı üyelik sistemiyle, Facebook ve Twitter gibi diğer birçok sosyal ağ uygulamasından ayrışan Clubhouse yaptığı resmi açıklama ile logosunun hikayesini kamuoyu ile paylaştı.
3plCrZtHiEqYDyBtNTtlbw.jpg

Yapılan açıklamaya göre, logoda yer alan kişi bir sanatçı. Twitter üzerinden yapılan açıklamada söz konusu kişi Bomani X isimli bir müzisyen. Açıklamada “Her büyük uygulama güncellemesi ile birlikte logomuzu topluluğumuzun harika üyelerinden birini öne çıkarmak için değiştiriyoruz.” ifadelerine yer veren Clubhouse logodaki yüzün önümüzdeki dönemde değişeceğinin de sinyalini verdi.
qIbvViEmOEGrppIiNluuuQ.jpg

BMW Group Classic'in Arşiv Müdürü Fred Jakobs geçtiğimiz dönemde "Renkler, Bavyera eyaletinin bayrağının renklerini temsil ediyor. Ancak bu dizayn, orijinal bayrağın ters şeklinde tasarlanıyor" sözleri ile logonun hikayesine açıklık getirmişti.
vTQLaawCpEGUm-5fEoTmSA.jpg

Xiaomi CEO Lei Jun, "Xiaomi" isminin nereden geldiğini açıkladı. Gizchina'da yer alan habere göre, Şirket için isim araştırılması yapılırken Türkçe karşılığı "Kızılyıldız", "Kırmızı Biber" ve "Siyah Pirinç" olan isimler üzerinde duruldu. Ancak bu isimler yönetim kurulu tarafından kabul görmedi.
-mWQLLm1X02Sv-jvIlzwbg.jpg

Daha sonra Çincede pirinç anlamına gelen Mi kelimesi üzerinde duruldu. Şirketin yatırımcılarından Liu Qin ise bu kelime üzerinden Xiaomi'yi türetti ve markanın ismi ortaya çıktı.
_zpdHZni1Eipuk1RymfQ8g.jpg

LG: Markanın logosu tam 3 farklı anlam taşıyor: LG harfleri, gülen yüz ve açma/kapama tuşu gibi görünen bir sembol. Ve bu elementler bir Pac Man logosu olarak da tekrar düzenlenebiliyor.
qd0cGeRyBE67dUAX3ZPViA.jpg

Flight Finder: Burada basit ama zekice bir beyaz alan kullanımı var. Sırt sırta veren iki tane F harfi havayolu şirketinin, uçak logosunu oluşturuyor.
c9BXgCAhLkymb8QEp7i7hQ.jpg

Eighty20: Data analiz şirketinin logosu, "1" ve "0"lardan oluşan binary sayı sistemini temsil ediyor. Mavi kareler sistemdeki "1"leri temsil ederken, gri kareler ise "0"ları temsil ediyor. Üst satırdaki "1010000" Eighty'yi oluştururken, alt satır da "0010100" 20'yi ifade ediyor. Böylece şirketin ismi Eighty20 binary sistemi ile ifade ediliyor.
i-wiz1F3yEmEHzigae1C-Q.jpg

Dell: Logodaki yan yatmış E, logoyu oluşturan Michael Dell’in hayalinde dönüştürmek istediği dünyayı temsil ediyor. Bazıları da logonun bir floppy diski taklit ettiğini söylüyor.
qU0IN4Hnt02vBWHR6LtOsQ.jpg

Sony Vaio: Marka, orijinal Vaio logosunu V ve A harfleriyle analog bir dalga şekli olarak, I ve O harflerini ise binlik kod olarak temsil etti.
BydvSjPvpkCxWbYfaBso-w.jpg

Amazon: Logonun sarı okunun bir gülümsemeyi içerdiğini fark ediliyor ama aynı zamanda A’dan Z’ye noktalarını da işaret ettiğini fark ettiniz mi?
zHBrk_xav0mBQnOL_eJRJQ.jpg

Facebook Places: Facebook’un şu an ölmüş durumda bulunan yer bildirimi uygulaması, Foursquare’e olan yanıtıydı. Kırmızı okun 4 numarasının üzerinde durduğuna dikkat edin, planlanmış hedefin bir göstergesi.
6TSOyAhmYUSGAtAQzoiyIA.jpg

Skitch: Bu logo bir okun üzerindeki kuş tüylerini andırıyor ama aslında onlar S harfinin yansımaları.
_l3VH5Cx002JuLW_jwl0gw.jpg

Cisco: Bu logo, Golden Gate köprüsünün form olarak alındığı dijital bir sinyali simgeliyor.
nX7Tlrg2e0WrZefLa4W56A.jpg

Geçtiğimiz haftalarda Opel logosunu yenileme kararı almıştı.1963 yılından beri çember ve şimşekten oluşan bir logo üzerinde küçük bir revizyon yapan Alman firma yeni logoya ilk kez Opel Mokka modelinde yer verecek.
lx_Uk7aUTUWja-931Tw-uQ.jpg

Opel'in Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mark Adams yeni Opel logosu ile ilgili şöyle konuştu: “Logonun dış çemberi daha ince, daha zarif, daha kibar ve daha belirgin. Bu detaylar markamızın logosunu daha da vurgular nitelikte. tüm detaylar oldukça keskin. 'Opel' yazısı, bir mücevher parçasındaki ince bir gravür gibi çemberin alt kısmına entegre edildi.”
0_f4grWjvUaAysMFORY1_A.jpg

Nintendo Gamecube: Sadece bir küpün içinde bir küp değil, aynı zamanda bir G’de C’yi çevreliyor.
ziTzjLse20q_w6j7OH-leQ.jpg

Amerikan Siber Kuvvetleri: Altın bir iç jantın içindeki mühründe 32 karakter kodun birleştiği görülüyor.
onK1maradk6KbQfo-WUARQ.jpg

Quip: Belgesel hazırlamaya yarayan Quip’in logosu aşikar bir şekilde Q ama aynı zamanda bir parça kağıda da yazmakta olan bir kalem şeklinde.
q2A3ncBqXEuOanUlrFs1rw.jpg

Microsoft Xna: Oyunları geliştirmeye yarayan bu aletin logosu, Xna’nın mors koduyla yazılmış halini içeriyor.
T2rSlVhaQU6i4DMAVWwfdA.jpg

Ubuntu: Operasyon sisteminin logosu aslında 3 tane elele tutuşan insanın yukarıya doğru bakmasından oluşuyor.
Or_slo42RUWMctFGOVOw9w.jpg

Picasa: Google ın Picasa’sı resimleriniz için oyun konsepti olan bir uygulama. Casa İspanyolca’da ev demek ve logoda renkli kamera kadrajının içinde bir ev figürü yer alıyor.
q-v5rP87PU690h433oozyw.jpg

Sun Microsystems: Sun Microsystems, 2010’da Oracle tarafından alındı ve basit logosu aldatıcı bir şekilde zekiceydi. Sadece U şeklinde olan bir öbek S’nin Sun olarak yazılmasıyla oluşmuş.
-9s1HzKO9UKCRDW1wwDqag.jpg

Claimair: Bu logo belli ki kağıt bir uçak. Ama görsel bir kelime oyunu da var. Siz havayoluna bir şikayet getirdiğinizde şirket size kağıt işinde yardım ediyor.
8Pb1S5efBEyjmQZJnLac_g.jpg

Rdio: Markanın logosu D ve O harflerinde iki yaygın müzikal nota sembolü olan tam nota ve dörtlüğü içeriyor.
Xwz4jz2KZU2Y9SJ3eQJ7rQ.jpg

Hotel Tonight: Bu logo hem bir yatak hem de değişik biçimli bir h harfi, nasıl bakıldığına göre değişir.
e3FzXhVw4kW9CJUDCT5_YQ.jpg

Just in Case: Markanın zekice logosu bir demet dokümanın kurdeleyle bağlanmış halini içeriyor.
Ug6t9aSvP0qgnW_Uac9hSw.jpg

Jelly: Twitter’ın kurucu ortağı Biz Stone’un QA app’i Jelly, şeklen aynen bir denizanasına benziyor. Ama aynı zamanda da bir beyin formunda.
hzwvVSqUuU2D_TvzbYfOSg.jpg

Milyonlarca bilgisayarda buluna bu tuşun aslında çok basit bir anlamı var. Bu açma-kapatma düğmesi, tüm kodların oluştuğu ikili sayı sistemindeki 1 ve 0 sayılarından oluşuyor.
DoibBXKi0UOyWogx4ENuWg.jpg

İlk olarak 1996'da ortaya çıkan ve veri aktarmada kullanılan en yaygın bağlantı yöntemi haline gelen USB, İngilizce 'Universal Serial Bus'ın (Evrensel Seri Yolu) kısaltması. Sembolü ise üçe yola ayrılan bir hat. Her bir hattın ucunda farklı bir şekil var: Daire, ok ve kare. USB sembolü aslında Yunan mitolojisindeki denizler tanrısı Poseidon'un üç dişli mızrağına bir gönderme. Mızrağın her bir dişinin ucundaki farklı işaret ise USB teknolojisinin farklı cihazları birbirine bağlayabilme özelliğini simgeliyor.
OC1Lbn6kcEW7Xn2EW_rXcA.jpg

Cep telefonlarında sıklıkla kullanılan Bluetooth özelliği, kablosuz bağlantıda standart uygulama haline gelmiş durumda. Sembolün kökleri ise Vikinglere dayanıyor.
HTDLaTVvxkmaw6lf0rd4uw.jpg

Ağırlık sembolü olarak ortaya çıkan bir diğer sembol de elektronik postaların vazgeçilmezi '@' işareti. İlk olarak 16. yüzyılda İspanya'da bir ağırlık ölçü birimi olan Arroba'nın kısaltması olarak kullanıma giren sembolü, o dönemden kalma ticari yazışma ve tüccar kayıtlarında görmek mümkün. Sembol daha sonra yer bildirimi olarak görev görmeye başlamış. Elektronik postalarda da '@' sembolü adresin bulunduğu servis sağlayıcıya işaret ediyor.
NS6o3jCYxUCIRhUE34y5ZQ.jpg

Online film ve dizi platformu Netflix dikkat çeken bir yeniliğe gitti. Şİrketten yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Biraz kişisel haberler: bugünden itibaren orijinal şovlarımız için yeni bir logo animasyonumuz olacak. Netflix'i güzel kılan dillerin, hayranların, hikayelerin ve yaratıcıların spektrumunu gösteriyor. siz sormadan söyleyelim: ses değişmeyecek. "
eZ7IzS-bjUe4w0oitXB9qA.jpg

VW Frankfurt Otomobil Fuarı öncesinde ID.3 adlı ilk elektrikli otomobilini resmi olarak tanıttı. Alman otomotiv devinin elektrikli modellerinde kullanacağı yeni logosu da görücüye çıktı.
scqYJrmrvkydUpI8qGsrkQ.jpg

Şirket bu otomobilde 3 farklı batarya seçeneği sunulacak. Bu seçenekler 45 kW-saat (330 km menzil), 58 kW-saat (420 km menzil) ve 77 kW-saat (550 km menzil) şeklinde.
rLeJZ86oNE6Tnim2lsPNTA.jpg

Volkswagen'in 1939 yılından günümüze logo evrimi.
RtnqF9lzBEaPlnSKBlbCbw.jpg

Bir dönem Google'a kafa tutan Yahoo son dönemde adını unuttuğumuz şirketlerden biri. Firma logo değişikliği ile gündemde. En son 2013'te böyle bir değişikliğe giden girma Yeni logo ile şirket yeni posta servisini de duyurdu.
jDa7zBUtU0CIBd4REo1Alw.jpg

Son dönemde veri skandalları ile gündemde olan Facebook logosunu değiştirdi. Facebook'tan yapılan açıklamada, 15 yıl önce tek bir uygulama olarak yayın hayatına başlayan platformun, bugün insanlar arasında iletişim sağlamak, iş geliştirmek gibi çeşitli amaçlar için ürün paketi sunduğu bildirildi. Yeni logonun, şirketin platformlarına özel olarak farklı renklerde kullanılması bekleniyor.
996cNNPcUUGKh159Vrk6Og.jpg

Açıklamada görüşlerine yer verilen Facebook Üst Düzey Pazarlama Yöneticisi Antonio Lucio, Facebook tarafından sunulan ürünler konusunda daha net olma amacıyla şirketin logosunu güncellediklerini belirterek, tanıtılan yeni logonun Facebook şirketinin kendi markasını ve kurumsal kimliğini koruyarak şirket ve uygulamaları arasında ayrım oluşturacağını kaydetti. Lucio, yeni logonun anlaşılırlık amacıyla tasarlandığını, şirket ve uygulama arasında görsel ayrım oluşturma amacıyla özel tipografi ve büyük harf kullanımının tercih edildiğini aktardı.
OZFv3P30AkGl5HSXBKsFGg.jpg

Logo, Facebook uygulaması değil ana şirketin yeni logosu olarak gösteriliyor. Şirket, bu logoyu yakın dönemde bünyesinde bulunan Instagram ve WhatsApp içerisinde de kullanacak.
pP0iNaLlzE-I-vIxx8rrCw.jpg

BMW oldukça radikal bir değişime imza attı. Alman otomotiv şirket 23 yıl sonra logosunu değiştirdi. Şirket en son 1997 yılında benzer bir değişikliğe gitme kararı almıştı.
yXNYsg33VkanS4JiW0Q2oQ.jpg

BMW Müşteri Markası Kıdemli Başkan Yardımcısı Jens Thiemer konu ile ilgili yayınladığı mesajda şu ifadelere yer verdi: “Yeni logo ve marka tasarımı, markanın mobilte ve gelecekte sürüş keyfi için önemini ve alaka düzeyini simgeliyor”
LtWgU4deB0OFfT7d4xFq9g.jpg

11.nesil Tiger Lake işlemcilerini kamuoyuna tanıtan Intel aynı etkinlikte 14 yıldır kullandığı logonun yerini alacak yeni logosunu da görücüye çıkardı. Yeni logonun, eski logonun mirasını taşıdığını ifade eden şirket, mavi ve beyaz renk kombinasyonunu kullanmaya devam etti. Şirket daha önce 2006 yılında 1969'dan beri kullanımda olan logosunu yenileme kararı almıştı. Öte yandan yeni logo ile birlikte Intel iRIS, Xeon, Evo, Core, Pentium, Optane logoları da güncellendi.
0_MQ2q9u90GBadWOYgUWkw.jpg

HAVELSAN'dan yapılan açıklamaya göre, logo değişikliği, HAVELSAN Merkez Yerleşkesi'nde gerçekleştirilen lansmanla kamuoyuna duyuruldu. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı Genel Müdürü Sadık Piyade, HAVELSAN Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Murat Şeker, HAVELSAN Genel Müdürü Mehmet Akif Nacar ve HAVELSAN yöneticilerinin katıldığı tören, HAVELSAN sosyal medya hesaplarından canlı yayınlandı.
1Dyq29a4CkGdbIA5zGLtjA.jpg

Lansmanın açılış konuşmasını gerçekleştiren Nacar, yeni bir vizyon, strateji ve teknoloji aklının olmazsa olmazının, yepyeni bir yüz ve marka kimliği olduğunu kaydetti. Nacar, logo değişiminin, HAVELSAN'ın teknolojik dönüşümünün ve vizyonunun bir parçası olduğunu dile getirdi. HAVELSAN Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Murat Şeker, güçlü bir kurum imajının en bilinir simgelerinden biri olan logonun önemine vurgu yaparak, "Dünümüzü unutmadan, çizgimizi bozmadan, geçmişimizden aldığımız ilham ve deneyimle çağın gereksinimleri için çalışıyor, büyük bir inanç ve verimlilikle yarınları kodluyoruz." dedi. İsmail Demir ise "Türk savunma sanayinin önemli aktörlerden biri olan HAVELSAN'ın yaklaşık çeyrek asırlık logosunun değişimi bir anlamda; salgınla mücadele edilen şu dönemde sektörümüzün kararlılıkla çalışmaya devam ettiğinin ve edeceğinin bir göstergesidir. Bu süreçte katkısı ve emeği olan herkesi kutluyor, yeni logonun HAVELSAN'a hayırlı olmasını diliyorum." ifadelerini kullandı.
2ON0Mc5Dc02f5-p-wJg9zg.jpg

Yeni logonun retro tasarımlardan esinlenerek ortaya çıktığını belirten şirket, ilhamlarını 1969 yılından 1999’a kadar kullanılan eski logodan aldıklarını dile getirdi. Daha yuvarlak detaylara sahip bu yeni logo, markanın görsel kimliği haline gelecek.
5okZ9n4Y_0K3QBWO7fBgXg.jpg

Markanın yeni logosu yakın bir zamanda tüm reklamlarda ve ambalajlarda görülecek. Ancak şirketin dünya çağındaki 19 bin restoranının tamamen yenilemesi, biraz zaman alacak. Şirket, yenilenen logosunu çalışan üniformalarına da yansıtacak ve reklamlarında kendi çalışanlarına yer verecek.
5R71olijmUaXsg42GR2DmA.jpg

Son dönemde logosunu değiştiren bir başla şirket ise KIA... KIA ilk olarak 1994'te tanıttığı ve 2004 yılında güncellediği logosunu değiştirdi. El yazısını andıran yeni logo, Güney Kore'nin Incheon kentinde bir havai fişek gösterisiyle tanıtıldı.
KNZQ0Rzk5E28I7XepWxDpQ.jpg

Eskiden şaşırtma gücü anlamına gelen "The Power to surprise" olan KIA sloganı da logo ile birlikte değişti. "Movement that inspires" yani ilham verici hareket, artık KIA'nın yeni sloganı olacak.
qgqNpSS3rEKHQqBxzyTJsA.jpg
 
Üst