Meta, WhatsApp'ın Kanallar ve durumlar sekmesinde reklamlar göstermeye hazırlanıyor. Öte yandan platformun Kanallar özelliğine ücretli abonelik sistemini getireceği duyuruldu.
WhatsApp'ın başkanı Will Cathcart geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajda, WhatsApp'ın Instagram Hikayeleri benzeri Durum özelliğinin yanı sıra platformda reklam yayınlayabileceğini söyledi.
TechCrunch tarafından aktarılana göre Cathcart, WhatsApp reklamlarının yeni Kanallar özelliği ve durumlar da dahil olmak üzere uygulama içinde farklı yerlerde görünebileceğini belirtti, ancak değişiklik için herhangi bir zaman çizelgesi verilmedi.
Brezilya'da yayınlanan Folha De S.Paulo gazetesinde, Cathcart'a WhatsApp'ın ücretsiz ve reklamsız olmaya devam edip etmeyeceğini sordu. Cathcart, WhatApp'ın gelen kutusunda veya "mesajlaşma sekmesinde" reklam olmayacağı yanıtını verdi.
Cathcart ayrıca Kanalların abone olmak için insanlardan ücret alabileceğini ve sahiplerinin Kanallar içinde bunun için reklamları tanıtabileceğini de sözlerine ekledi.
WhatsApp, şirketin Durum özelliğine reklam koymayı düşündüğü 2018'den bu yana uygulamaya reklam yerleştirmenin yollarını aradı. Ancak 2020'de, reklamlara geçiş yapma ve gizlilik odaklı kullanıcıların nasıl tepki vereceği konusunda bazı iç korkular olduğu anlaşıldı, bu nedenle gecikme devam etti, ancak özellikteki reklam planları gündemde kaldığı belirtildi.